Al mijn hoofdactiviteiten als kunstjuf
vind je
in vogelvlucht op innerbeeld via het
2e deurtje op de thuispagina.
Ik ben veel werkzaam thuis in
met doorlopende lessen in tekenen, schilderen, beeldjes.
Die creatieve lessen geef ik aan jeugd van 7-18 jaar.
Je kunt dat ook hier lezen. 

Doorlopende beeldende lessen:
’tekenen, schilderen, beeldjes’ voor
volwassenen,
bied ik  als ‘creatief op innerreis‘ aan.
Daarover kun je
tevens hier lezen. 

Maar ook ben ik beschikbaar .
Op school of op de groep.
Op basisscholen of middelbare scholen, op kinderdagverblijven.
Instellingen die kinderen of leerlingen begeleiden,
of waar mensen zijn die creatief met anderen werken.

Ik ben bevoegd 1e graads kunstdocent (AHK – nu Breitner Academie)
En heb vele jaren ervaring in kunstlessen geven op zowel
basis- als middelbare scholen.
Voor 4 jaren heb ik bijvoorbeeld een heel creatief onderwijsprogramma ontwikkeld
en wekelijks lesgegeven aan basisschoolleerlingen midden- en bovenbouw.
Ooit heb ik ook op kinderdagverblijven gewerkt op een peutergroep en MKD.
Als zelfstandige en ook als opdrachtnemer via kunstcentra heb ik tevens ervaringen om
kunstlessen te verzorgen op school of groep.
Via een samenwerkingsverband met een bibliotheek
heb ik een duidelijk creatief educatief programma ontwikkeld:
‘Beeldtaal als leer- en leesbevordering’.
In een tijd dat lezen steeds meer in het gedrang komt,
wordt de beeldtaal als natuurlijk leermiddel steeds minder ingezet.
Tijd voor groot en klein om deze natuurlijke en spelend zinvolle manier van leren
te herwaarderen en met frisse ogen te bekijken.
De workshop, of naar wens een workshopserie,
geeft theoretische en praktische handvatten
om daar mee aan de slag te gaan.
Als kinderen, leerlingen op de groep of in de klas,
of als volwassenen van een team  die creatief met anderen werken.

Het is een idee om rechtstreeks iemand als ‘de kunstjuf’ op school uit te nodigen, om :
klassen onder- midden- of bovenbouw te verzorgen als creatieve workshop
of workshopserie kunstonderwijs.
Of voor een team volwassenen die zelf inspiraties zoeken
om creatieve lessen te verzorgen.
Aanleiding: lerarentekort, zinvolle educatieve studiedaginvulling.

Voordelen:
– geen subsidie, maar rechtstreekse prijsindicatie
die financieel aantrekkelijk is voor een instelling of school.
– deze prijsindicatie kan alleen afgestemd worden als offerte
na situatie – inspiratie – aanbodvoorstel.
– rechtstreekse en directe communicatielijnen
– een bevoegd en ervaren kunstjuf om kunstlessen te kunnen en mogen begeleiden,
die rechtstreeks uit het werkveld komt.
– indien gewenst, zijn VOG, diploma’s, CV, referenties,
ervaringen opvraagbaar en aantoonbaar!
– lessen zijn aanvullend en helpend.
Alles wordt netjes verzorgd en achtergelaten.
En zo weinig mogelijk belast binnen eigen programma op school of groep.
– breed aanbod en flexibel lesaanbod voor het jonge en oudere kind,
of inspirerend voor volwassenen als team die creatief met anderen werken.
– aanbod en duidelijke onderlinge afspraken op maat!
– als afronding en evaluatie van een project
een korte indicatie voor wederzijdse tips en tops.

inspiraties voor een workshop (serie):



  • Een indruk van ons creatief aanbod

    is met geanimeerde instructiefilmpjes
    te vinden op
    videokanaal rumble: